کویر ریگ زرین یزد

طبیعت
عکس کویر ریگ زرین یزد

کویر ریگ زرین یزد در میان چند روستا و نزدیکی چند شهر تاریخی قرار دارد. روستاهای مغستان، بیاضه و ساغند و همچنین کویر بافق، این ریگزار زیبا را که به جرات می‌توان یکی از زیباترین‌های ایرانش دانست، در بر گرفته‌اند. این تپه‌های زرین ریگ از دور همانند کوه‌هایی بلندمرتبه به نظر می‌رسند. وقتی در دو کیلومتری پای ریگ از ماشین پیاده شدید و پیاده‌روی را آغاز کردید، می‌توانید بلندایش را حس کنید. ارتفاع پای ریگ 1000 متر از سطح دریاست و هنگامی که صعودتان را آغاز کنید، تا مرتفع‌ترین نقطه، به 1160 متر از سطح دریا می‌رسید.
کویر ریگ زرین یزد در عکس‌های ماهواره‌ای دارای دو بازو است که به صورت L قرار گرفته‌اند. درازای یکی 13 و دیگری 50 کیلومتر است. گفتنی است که مرکز نمکزار و کویر این منطقه تا 800 متر نیز ارتفاع دارد. راه رفتن بر شن‌های روان صحرا، آرامش و سکوت کویر، دیدن ستارگان در شب و دورهمی در پهنه کویر، جایی که آسمان بسیار نزدیک است، تجربه‌ایست که محال است از یاد ببرید.
دیدن روستای تاریخی خرانق، پیر سبز چک‌چک، که یکی از عبادتگاه‌های کهن زرتشتیان است، بافت قدیم عقدا و قنات تاریخی زارچ از دیگر دیدنی‌های نزدیک به این منطقه است. در این ناحیه چندین کمپ بیابانی نیز قرار دارد که می‌توانید شب را در آنها سُکنی گزینید. در سفر به یزد، یکی دو روز را برای دیدن این شهرهای تاریخی و کویر ریگ زرین یزد وقت بگذارید تا تجربه‌ای ناب را با خود به خانه ببرید.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق: