کویر بافق یزد

طبیعت
عکس کویر بافق یزد

مناطق کویری همواره یکی از جذابترین جلوه‌های طبیعت بوده‌اند. کویر بافق یزد یکی از زیباترین‌های ایران است. این کویر که شامل چند منطقه کویری و چندین روستا و شهر کوچک می‌شود، از طبیعتی زیبا برخوردار است. از نظر جغرافیایی کویر بافق در فاصله بین شهر یزد و بافق قرار دارد و مبدا شروع سفر به این کویر یکی از این دو شهر می‌تواند باشد.
بهترین زمان سفر از اوایل پاییز تا اوایل بهار است که البته باید شب را در کمپ‌هایی که جابه‌جا در دل کویر برپا شده‌اند بگذرانید. پوشش گیاهی مناطق مرکزی به علت گرما و کم‌آبی و شوری خاک، بیشتر گیاهانی مانند گز و اشنان هستند؛ اما هرچه به سمت حاشیه کویر بروید، گیاهان خشک‌پسند دیگری چون تاغ، گون، تره‌تیزک، گل‌گندم، شقایق، زنبق صحرایی، خارشتر، انجیر وحشی و ... نیز در فصل‌هایی از سال، به چشم می‌خورد. همچنین از گونه‌های جانوری که در حواشی کویر زیست می‌کنند، قوچ، کل، یوزپلنگ، پلنگ، کفتار هستند.
کویر درانجیر با طبیعت زیبایش، ریگزار صادق‌آباد با تپه‌های ماسه‌ای ستاره‌مانندش، کویر مغستان با کریستال‌های نمکیش، پتکستان و هیجاناتش، براریگ بافق و شن‌های روانش، همگی از بخش‌های مختلف کویر بافق یزد هستند. گفتنی است که تفریحاتی چون شترسواری، موتورسواری، پرواز با چتر و پاراسل و ... نیز در بیشتر این مناطق در دسترس است.
سفر به کویر علاوه بر تمام این هیجانات، آرامشی به روح آدمی می‌بخشد که در هیچ کجای دیگر نمی‌توان به آن دست یافت. زیر طاق آسمان و ستاره‌های باستانی و نزدیکش که دراز بکشید و در سکوت به آن پهنه شگفت خیره شوید، خواهید دانست که از چه حرف می‌زنم.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها