غار نباتی ندوشن یزد

طبیعت

برای دیدن غار نباتی ندوشن یزد باید از شهر یزد خارج شوید و به میبد و سپس، روستای ندوشن بروید. این غار نباتی یکی از پدیده‌های طبیعی زیبا و خارق‌العاده‌ استان یزد است.
دیواره‌های غار پر از بلورهایی به شکل کلم و قندیل‌های استالاگمیت و استالاگتیت است که تماشای آن‌ها هوش از سرتان می‌برد. جالب است بدانید که غار نباتی ندوشن هنوز فعال و زنده است و شنیدن صدای زیبا و گوش‌نواز چک چک آب، این را اثبات می‌کند که فعالیت‌های غارزایی غار ندوشن همچنان برقرار است. فضای داخلی غار، هنوز مرطوب است و رطوبت بالایی هم دارد، از قندیل‌ها آب می‌چکد، قندیل‌های شکسته‌شده به مرور ترمیم می‌شوند و همچنین، مواد آهکی در غار وجود دارد. در اطراف روستای ندوشن کوهی است که این غار در دهانه‌ آن قرار دارد و دهانه‌ آن به شکل حفره‌ای چهار متری است که انگار در داخل زمین تشکیل شده باشد. بعد از این حفره، به فضایی تاریک می‌رسیم و غار از آنجا شروع می‌شود. برای دسترسی به غار، هم می‌توانید از مسیر یزد بروید و هم از مسیر اصفهان که البته مسیر یزد نزدیک‌تر است.
غار نباتی ندوشن یزد به‌خاطر زیبایی طبیعی و جاذبه‌‌های بصری، بازدیدکنندگان زیادی دارد، اما متأسفانه بازدیدکنندگان خواسته یا ناخواسته آسیب زیادی به محیط غار زده‌اند و محیط اطراف غار پر از زباله است.

عکس معصومه صالحی

معصومه صالحی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها