موزه تاریخ طبیعی یزد (محیط زیست)

موزه

در استان یزد بیش از 20 موزه فعال وجود دارد که نیمی از آن‌ها تحت نظر دستگاه‌های دولتی و بقیه توسط بخش‌های خصوصی با مشارکت میراث فرهنگی اداره می‌شوند. موزه تاریخ طبیعی یزد در ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست واقع شده است. این موزه فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرد و حدود سه سال بعد به طور رسمی برای بازدید عموم افتتاح شد.
موزه تاریخ طبیعی یزد بهترین منبع شناسایی گونه‌های نادر جانوری و ذخیره‌گاه ژنتیک حیات وحش استان محسوب می‌شود. نمونه‌های حیات وحش استان که به نوعی در طبیعت نابود شده‌اند، به صورت تاکسیدرمی برای معرفی و آموزش‌های زیست محیطی و تحقیقاتی نگهداری می‌شوند. یکی از هدف‌های این موزه ارائه آموزش و اطلاعات مفید درباره مسائل زیست‌شناسی و جانوری است که توسط کارشناسان مجرب این مرکز به علاقه‌مندان محیط‌ زیست از دوره ابتدایی تا دانشگاه انجام می‌شود. در این موزه 100 گونه جانوری نگهداری می‌شود و سالانه بیش از 4هزار دانش‌آموز از آن بازدید می‌کنند.
اگر مدیر مدرسه یا آموزشگاه هستید می‌توانید با شماره تلفن موزه علوم طبیعی یزد تماس بگیرید، یک روز را برای بازدید دانش‌آموزان هماهنگ کنید و به بسیاری از سوالات زیست بومی و جانورشناسی آن‌ها پاسخ دهید و تجربه‌ای خاطره‌انگیز را در ذهن آن‌ها به یادگار بگذارید.

عکس معصومه صالحی

معصومه صالحی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها