موزه آیینه و روشنایی یزد (قصر آینه)

موزه

یزد شهر باستانی ایران به دلیل شرایط اقلیمی، بافت قدیمی و جاذبه‌های دیدنی فراوان هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا و ایران جذب می‌کند. در این شهر جذاب و دیدنی علاوه بر آثار تاریخی فراوان و طبیعت بکر و کویری، بیش از 20 موزه فعال وجود دارد که اگر علاقه‌مند به تاریخ باشید هر کدام از آن‌ها شما را به سفری در گذشته فرامی‌خواند.
یکی از موزه‌های مهم این شهر موزه آیینه و روشنایی یزد یا قصر آینه است که تاریخ ساخت بنای آن به دوران پهلوی اول برمی‌گردد. این موزه فارغ از داشتن اشیاء مهم و ارزشمند، از لحاظ معماری ساختمان و نقاشی، آینه‌کاری و گچ‌بری‌های به کار رفته در داخل آن بسیار مورد توجه است.
موزه آیینه و روشنایی یزد تنها موزه تخصصی مرتبط با موضوع نور در ایران می‌باشد که در حیاط وسیع آن استخر بزرگی قرار دارد. در این موزه مجموعه‌ای از انواع مختلف آینه، انواع و اقسام چراغ‌ها، انواع کبریت‌ها، دست‌نوشته‌های قدیمی، کتاب، سکه و تمبر به نمایش گذاشته شده است.
موزه آیینه و روشنایی در باغی باصفا و پردرخت واقع شده که در گذشته مهمانسرای فردی به نام صراف‌زاده بوده است که از اعیان و صرافان خوشنام یزد بود. ساعت بازدید موزه آیینه یزد از 8 صبح تا 8 شب می‌باشد.

عکس معصومه صالحی

معصومه صالحی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها