بافت تاریخی اردکان یزد

آثار تاریخی
عکس بافت تاریخی اردکان یزد

یک سفر اسرارآمیز و پر از تجربه جدید، می‌تواند سفر به شهر متفاوتی باشد که معماری و سازه‌هایش از گذشته سر برآورده باشند و همچنان استوار مانده باشند. بافت تاریخی اردکان یکی از همین تجربه‌های تکرارنشدنی است که معماریش در دنیا بی‌نظیر است.
بافت خشتی اردکان با داشتن 12 محله و کوچه‌های تو در تو و پیچ در پیچ که آن‌ها را به هم پیوند می‌زند و و 4 برج قدیمی و پا بر جا، یک شهر تاریخی تمام‌عیار را در مقابل شما به معرض تماشا می‌گذارد. در میان کوچه‌های باریک شهر، دالان‌هایی خنک قرار دارند که پناهگاه شما از آفتاب سوزناک یزد می‌شوند و تجربه جذابی را در گذر از زیر ساباط‌های شهر نصیبتان می‌کنند.
بافت تاریخی اردکان با داشتن بادگیرهای بلند، مساجد بزرگ، دربندهای انحصاری و مقاوم، حمام‌های جالب و سنتی، دروازه‌های متناسب، آب‌انبارهای متعدد و خانه‌هایی با سقف‌های گنبدی مانند یک موزه مردم‌شناسی اما به وسعت یک شهر است. علاوه بر این‌ها چرخی زدن در بازار چهار سوق و تماشای معماری چشم‌گیر مسجد جامع اردکان، مسجد زردک، مسجد کوشک نو، مسجد زیر ده با گنبدهای فیروزه‌ای و خوش‌تراش خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به شهر اردکان را برایتان خواهد ساخت.

عکس زهره طیبی

زهره طیبی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

برچسب ها