باغ پهلوان پور مهریز یزد

آثار تاریخی
عکس باغ پهلوان پور مهریز یزد

وسعت باغ 5 هکتاری پهلوان پور حاصل ازدواج دختر و پسر دو باغ همسایه، برداشته شدن دیوار مابین باغ‌ها و در نهایت به ارث رسیدن هر دو به داماد خانواده یعنی علی پهلوان پور است. قنات حسن‌پور که از وسط باغ گذر کرده، مسئول سرسبزی و طراوت درختان باغ می‌باشد. وقتی وارد شدید، می‌توانید زیر درخت چنار بنشینید و از صدای دلنشین برخورد آب با سنگ‌های مسیرش لذت ببرید.
درون باغ 6 ساختمان وجود دارد که ساخت آن مربوط به دوره‌ قاجار می‌باشد. از این 6 بنا آشپزخانه، انباری و حمام در دوره‌ اخیر از زیر خروارها خاک کشف شد. به غیر از این سه، محوطه دارای ساختمان کوشک یا شربت‌خانه مربوط به دوره‌ قاجار، زمستان‌خانه مربوط به دوره‌ پهلوی و خانه‌ سرایداری است که همگی قابل بازدید هستند.
خبر خوب اینکه شما می‌توانید در همین باغ پهلوان پور مهریز یک اقامت تاریخی داشته باشید و از طبیعت دل‌انگیزش استفاده کنید. امروزه این مکان به یک هتل باغ زیبا تبدیل شده و با افزودن امکاناتی مثل میز تنیس، فوتبال دستی، تخت‌های سنتی و ... بر غنای خود افزوده است. باغ پهلوان پور مهریز در سال 2011 به عنوان یک اثر تاریخی ارزشمند به ثبت جهانی سازمان یونسکو درآمد. آدرس باغ پهلوان پور مهریز را از سایت گشتوک پیدا کنید.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

برچسب ها