موزه ایران باستان

موزه
عکس موزه ایران باستان

اولین و بزرگترین موزه ایران!
موزه ایران باستان در سال 1316 افتتاح شد. اولین موزه ی کشور با وسعت بسیار زیاد، که مقام بزرگترین موزه را هم به خود اختصاص داده است. این موزه، با آجر های قرمز رنگش، در ابتدای خیابان سی تیر قرار دارد. نمای آجرهای قرمزش، زیبایی خیره کننده ای به این بنا بخشیده است. علاوه بر آن، سر در این موزه بسیار شبیه به طاق کسرای معروف است و زیبایی اش را دو چندان کرده است.

این موزه با زمینی به مساحت 11 هزار متر، در سه طبقه بنا شده. در هر گوشه از این موزه، می توان بخش های بسیار جالبی از تاریخ را پیدا کرد. برای مثال، بخش پیش از تاریخ، تاریخی، اسلامی، مهر و سکه، مرمت، کتیبه، هر کدام بخشی از تاریخ را روایت می کنند.

البته این موزه اجزای دیگری هم دارد. یکی از ساختمان های مهم آن، موزه دوره اسلامی است. این موزه سال 1375، در کنار موزه ی ایران باستان اضافه شد، تا شاهد قاب کاملی از دوران های تاریخی باشیم.
علاوه بر آن، بخش های پژوهشی تاریخ تمدن ملل و تاریخ هنر ایران، عکاسی، روابط عمومی و بین الملل، کتابخانه و مرکز اسناد و همچنین پایگاه اطلاع رسانی هم در این مجموعه به چشم می خورد.

تمام این بخش ها در کنار هم تشکیل موزه ای را داده اند که ما آن را موزه ایران باستان نامیدیم تا روایتگر تاریخ باشد و از آن لذت ببریم.

عکس سهیلا فلکی

سهیلا فلکی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها