باغ موزه آب

موزه
عکس باغ موزه آب

در محله ی قلهک، بوستان وسیعی وجود دارد. در میان این بوستان، ساختمانی است ملقب به موزه ی آب. در واقع این مجموعه، باغ موزه ی آب را تشکیل می دهند.

اگر از ساختمان واقع در این مکان شروع کنیم، باید بگوییم نامش ساختمان آکواریوم است. جلوه های مختلف آب، این مایع حیاتی، در آن به نمایش گذاشته شده است.
اما در بخش باغش، آب نماهای گوناگون قرار دارند. این آبنماها، برگرفته از معماری ملل هستند و شکل های جذابی را به وجود آورده اند. این باغ موزه ی زیبا 8200 متر وسعت دارد. در این وسعت، درختان قدیمی و زیبایی قرار دارند که به باغ، روحی تازه بخشیده اند. ترکیب آبنماها و درختان، بوی خاک و آب، منظره ی دلچسبی به وجود آورده است.

آب این مجموعه، بنا بر اطلاعات ما، از قناتی در نزدیکیِ آن تامین می شود. در هر حال، قلهک همیشه از مناطق خوش آب و هوای تهران بوده است و این باغ موزه فرصتی است برای لذت بردن از این هوای پاک.

آلاچیق های تعبیه شده در پارک، این امکان را می دهند که ساعات خوشی را در باغ سپری کنیم. علاوه بر آلاچیق ها، رستوران، آمفی تاتر، کتابخانه، سالن بازی و فضای اداری، از دیگر بخش های تشکیل دهنده ی باغ موزه ی آب هستند.

عکس سهیلا فلکی

سهیلا فلکی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها