مجموعه ورزشی آزادی

سالن ورزشی
عکس مجموعه ورزشی آزادی

مجموعه ورزشی آزادی جایی است که تقریبا هر ایرانی آن را می شناسد و یا حداقل اسمی از آن شنیده است. بزرگترین مجموعه ورزشی ایران که در غرب تهران واقع شده و 460 هکتار مساحت دارد.

اگر گشتی بزنیم در این مساحت، 400 هزار متر آن را ساختمان های این مجموعه تشکیل داده است. ساختمان هایی که در آن ها سالن های: بسکتبال، والیبال، وزنه برداری، کشتی و زمین تنیس قرار دارد. در بخش اداری اش فدراسیون های والیبال و کونگ فو و تیر اندازی واقع شده اند. علاوه بر این ها ساختمان انجمن ورزش های هوایی و برج قایقرانی هم جزو این مجموعه است.

عکس مجموعه ورزشی آزادی 3

از کنار ساختمان های فراوان که بگذریم، 145 هکتار این مجموعه به جنگل، 45 هکتار آن به زمین چمن تزئینی و 8 هکتار آن به زمین چمن ورزشی اختصاص یافته است. زمین بیس بال و کریکت، زمین چمن فوتبال، پیست های اتومبیل و موتور سواری و کارتینگ و حتی اسکیت در این مجموعه به چشم می خورد.

البته سالن های اختصاصی برای تیر اندازی و بدن سازی هم دارد. اما از بخش های جذابش می توان به دریاچه ی این مجموعه اشاره کرد که میزبان ورزش های آبی است. دور تا دور این دریاچه جاده ای است ملقب به جاده تندرستی، از بهترین جاها برای پیاده روی و یا دوچرخه سواریست. و باید به این نکته اشاره کنیم که مجموعه آزادی، ورزشگاه دوچرخه سواری و همین طور مجموعه ای حرفه ای برای سوارکاری هم دارد.

عکس سهیلا فلکی

سهیلا فلکی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

تفریح ، سالن ورزشی

برچسب ها