روستای کندوان تبریز

روستا
عکس روستای کندوان تبریز

برای تصویرسازی بهتر فضای روستای کندوان تبریز، کله‌ قند‌هایی را در نظر بگیرید که مثل قارچ از زمین روییده‌اند و درون آنها خالی شده است. این کله قندها حاصل فعالیت‌های کوه آتش‌فشانی سهند طی هزاران سال هستند که مردم خلاق روستا از این امکان طبیعی در دل کوه سلطان داغی برای خود سرپناه ساخته‌اند. امروزه سرپناه آنها که قدمتی 3 تا 7 هزار ساله دارد، جاذبه‌ دیدنی مهمی به حساب می‌آید و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. چنین ترکیب جالبی را تنها در سه جای دنیا می‌توان مشاهده کرد که این روستا تنها مدل قابل سکونت در نوع خود است.
هتل 5 ستاره‌‌ لاله با رستورانی مجهز، خانه‌های سنگی اجاره‌ای، بازار صنایع دستی روستای کندوان و سایر مراکز این‌چنینی به منظور تأمین رفاه حال گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند، تدارک دیده شده است. آب و برق و گاز در روستا وجود دارد و هرگونه نگرانی برای گذراندن اوقات خوش و آسوده را از بین می‌برد. سوغات کندوان تبریز عسل و آب معدنی شفابخشی است که مصرف آن برای بیماران کلیوی توصیه می‌شود. اگر وعده‌ صبحانه در کندوان بودید، حتماً از عسل و لبنیات تازه‌ای که توسط اهالی به فروش می‌رسد، نهایت لذت را ببرید.
از آنجایی که تبریز آب و هوای بسیار سردی دارد و این منطقه کاملاً کوهستانی می‎باشد، بهترین زمان بازدید از روستای کندوان تبریز فصل بهار و تابستان و زمانی است که پله‌های ارتباطی داخل روستا مثل پاییز و زمستان یخ نبسته باشند. اما نکته‌ جالب در معماری شگفت‌انگیز این خانه‌های سنگی این است که، ضخامت دیوارها حدود 2 متر است و به این واسطه می‌تواند در تابستان‌ها خنک و در زمستان‌ها گرمتر باشد. تفکیک فضایی هم درونشان صورت گرفته و داخل خانه‌ها آشپزخانه و اتاق پذیرایی از هم تفکیک شده اند. روستای کندوان تبریز یکی از جاهایی است که حتی اگر فرصت بازدید از تبریز را ندارید، باید به صورت اختصاصی برای تماشا و اقامت در این روستا برنامه بچینید.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، روستا

برچسب ها