روستای اسفهلان تبریز

روستا
عکس روستای اسفهلان تبریز

روستای اسفهلان تبریز در فاصله 10 کیلومتری این شهر قرار گرفته است و در بخش خسروشهر قرار دارد. در سرشماری سال 1395 جمعیت این روستا حدود 4500 نفر برآورد شده است. روستای اسفهلان دارای طبیعتی زیبا و دیدنی است. پوشش گیاهی منطقه در تابستان سرسبزی به ارمغان می‌آورد. گفتنی است که این روستا در فصول سرد سال به طور میانگین نزدیک 100 روز را در یخبندان به سر می‌برد و مناظر زمستانی روستای اسفهلان تبریز نیز بسیار زیبا و چشم‌نواز است.
مهمترین نماد تاریخی شهر، حمام تاریخی اسفهلان است که تاریخ ساخت بنای اولیه آن به عصر صفوی باز می‌گردد. هنگامی که ایران و عثمانی با هم در جنگ بودند و خطه آذربایجان چندین بار به دست ترکان بیگانه عثمانی افتاد، حسن پاشا به مدت شش ماه در این خطه ماندگار شد و یکی از اقدامات وی، ساخت این حمام بود. البته این بنا به مرور زمان رو به ویرانی گذاشت و امروزه چیز زیادی از بنای عصر صفوی باقی نمانده است.
نزدیک 80 سال پیش نیز حمام دیگری روی بقایای حمام حسن پاشا ساخته شد که چندی پیش به دست سازمان میراث فرهنگی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. دیدن این روستای زیبا و تاریخی در سفر تبریز خالی از لطف نیست.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، روستا

برچسب ها