مسجد مقبره تبریز

اماکن مذهبی
عکس مسجد مقبره تبریز

مسجد مقبره تبریز در زمان سلطنت صفویان ساخته شده اما زمان دقیق ساخته شدنش مشخص نیست. این بنا با معماری زیبا و چشم‌نواز خود یکی از آثار و بناهای دیدنی معروف شهر تبریز است که کاربردی مذهبی دارد. مسجد مقبره نه ستون سنگی زیبا دارد که با تزئینات هنری چشم‌نوازش جلوه‌گری می‌کند و گنبدهای ضربی و بلندی هم دارد که اگر آدرس مسجد مقبره تبریز را بلد نباشید، کافی است سری به بازار کفاشان تبریز واقع در خیابان دارایی بزنید تا بلافاصله آنجا را از روی گنبدهای بلند با معماری زیبا و چشم‌نوازش بشناسید و پیدا کنید.
در سال 1193 هجری قمری زلزله‌ای در تبریز آمد و مسجد مقبره تبریز هم تخریب شد و سقفش به طور کامل فرو ریخت. مرحوم میرزا مهدی قاضی طباطبایی، کسی بود که مرمت این بنا را به عهده گرفت و به همین خاطر، وقتی که فوت کرد او را در همان جا به خاک سپردند و گفته شده که به همین خاطر این مسجد را مسجد مقبره می‌نامند. البته باید گفت که قبل از انقلاب، مسجد مقبره را مسجد شاه می‌نامیدند.
یکی دیگر از کسانی هم که در مسجد مقبره به خاک سپرده شده، آیت الله شهید سید محمدعلی طباطبایی است که عکس او به همراه افراد دیگری که در این مکان دفن شده‌اند، در ورودی مسجد مقبره قرار دارد.

عکس معصومه صالحی

معصومه صالحی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

برچسب ها