پارک ملی کنتال تبریز

پارک
عکس پارک ملی کنتال تبریز

پارک‌ ملی‌ کنتال تبریز با وسعت 7000 هكتار در شمال استان آذربايجان شرقی و مرز بين‌المللی با جمهوری ارمنستان واقع شده است. این منطقه جزو بخش شمال شرقی پناهگاه حيات وحش كيامكی محسوب می‌گردد. اين منطقه در حاشيه جنوبی رودخانه ارس يكی از زيباترين مناطق طبیعی استان آذربایجان شرقی است.
در اوایل بهار رویش لاله‌های رنگارنگ در دامنه‌های کنتال و قلعه علی بیگ به صورت مزرعه‌های لاله درمی‌آیند. برای دسترسی به این منطقه پس از گذر از شهر سیه رود و در امتداد رودخانه مرزی ارس در موازات نوار مرزی ارمنستان و آذربایجان و در دره کنتال پاسگاه محیط بانی کنتال قابل مشاهده است. فاصله تبریز تا پارک ملی کنتال زیاد نیست. کوه کمتال یا کنتال واقع در مسیر جاده جلفا به خدافرین بعد از شهر سیه‌رود و در کنار روستای نوجه مهر(میجمیر) است که زیارتگاه سید محمد آقا در آن روستا واقع شده است.
این پارک زیبا بیش از 450 گونه متنوع گیاهی را در خود جای داده است که شامل درختان ارس، داغداغان، بنه، افرا، گلابی وحشی، نسترن، زرشک، گز و سنجد می‌باشد.
این پارک که در قسمت جنوبی رودخانه ارس واقع شده دارای رودخانه‌های دائمی، صخره‌های زیبا، دره‌های ژرف و تنوع زیستی بالایی است و می‌توان گفت یکی از جذاب‌ترین مناطق آذربایجان شرقی است. تقریبا 350 گونه جانوری در این پارک زیبا وجود دارد که شاخص‌ترین آنها شامل گراز، گوسفند وحشی، سیاه گوش، خرس قهوه‌ای، روباه و شغال، پلنگ و گربه جنگلی و ... می‌باشد.

عکس پردیس نیک نفس

پردیس نیک نفس

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

تفریح ، پارک

برچسب ها