پارک جنگلی عینالی تبریز

پارک
عکس پارک جنگلی عینالی تبریز

پارک جنگلی عینالی از پارک‌های معروف و وسیع شهر تبریز است که یک تفرجگاه زیبا برای تفریح و گردش به حساب می‌آید. در قسمت شمال غربی شهر تبریز، رشته‌ کوه‌های سرخ ‌رنگی به نام عینالی(عون بن علی) قرار دارد.

بر فراز کوه عون بن علی، آرامگاهی بنا شده که قدمت آن به دوران ایلخانی برمی‌ گردد. این بقعه منسوب به دو تن از فرزندان حضرت علی(ع) است. شیوه معماری بقعه به سبک معماری عصر ایلخانی است. این بنا تا پایان قرن نهم سالم بوده، اما پس از حمله امپراطوری عثمانی تخریب شده و در دوران صفوی و قاجار بازسازی شد. در سال‌های اخیر نیز بقعه عون بن علی مجددا بازسازی شده و در فهرست میراث فرهنگی کشورمان به ثبت رسیده است. با توجه به موقعیت کوهستانی بقعه، علاقمندان به کوهنوردی می‌‌توانند از مسیر کوهنوردی و صخره‌‌نوردی به این مکان برسند. همچنین، راه دسترسی ماشین‌رو و آسفالته از مسیر اتوبان پاسداران تا بالای کوه و محوطه امامزاده امتداد دارد.
پارک عینالی امکانات دیگری نظیر رستوران، بوفه، منطقه صخره‌ای برای تمرین صخره‌‌نوردان مبتدی دارد. علاوه بر این موارد، تله‌کابین تبریز نیز در این منطقه راه‌اندازی شده که به هنگام سوار شدن می‌توان از چشم‌انداز زیبای طبیعت و کوهستان لذت برد.

عکس مرضیه قنبری

مرضیه قنبری

مسیریابی از طریق:

اطلاعات تماس

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

تفریح ، پارک

برچسب ها