پارک ایل گلی تبریز

پارک
عکس پارک ایل گلی تبریز

آدمیزاد ذاتا عاشق طبیعت است و فضاهای سرسبز و آرام‌بخش همیشه زیباترین و بهترین حس‌ها را در خود نهفته دارند. یکی از این فضاهای سرسبز و زیبا پارک ائل گلی تبریز است که درختان سر به فلک کشیده و فضای دل‌انگیزش شما را مجذوب خود می‌کند. کافیست دقایقی در میان عطر خوش گلهای پارک قدم بزنید تا فکر و ذهنتان از تمام دغدغه‌های روزمره خالی شود و یا دل به دریاچه بزنید و در میان آرامش دریاچه به قایقرانی مشغول شوید و از نمای فوق‌العاده باشکوه کوه‌ها لذت ببرید.
این پارک که قدمتش به دوران آق‌قویونلوها می‌رسد به استخر شاه معروف بوده است و در دوران صفویان و پهلوی بخش‌هایی به آن افزوده شد و رفته‌رفته به وسعت امروزی‌اش رسید. علاوه بر طبیعت زیبا، هم‌جواری با مقبره شهریار، شاعرعاشق و آذری‌زبان ایران و وجود باغ وحش و شهربازی پرنشاط لونا پارک به جاذبه‌های گردشگری این پارک افزوده است.
همچنین وجود کافی‌شاپ، رستوران و هتل، گردشی طولانی مدت و اقامتی متفاوت را نصیبتان خواهد کرد. تماشای لاله‌های رنگین در فصل بهار و بازتاب عمارت کلاه فرهنگی هشت ضلعی در دریاچه یخی در زمستان تجربه ایست که تنها در پارک ائل گلی تبریز ممکن شده است.

عکس زهره طیبی

زهره طیبی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

تفریح ، پارک

برچسب ها