باغ گلستان تبریز

پارک
عکس باغ گلستان تبریز

شهر تبریز علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، جاذبه‌های بسیار دیگری هم دارد. باغ گلستان تبریز یکی از این جاذبه‌هاست. این پارک یکی از سه پارک بزرگ و زیبای شهر تبریز است که در سال 1308 تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های کشورمان به حساب می‌آید. فضای سرسبز و زیبا و امکانات مناسب پارک، این محل را به تفرجگاهی مناسب برای گشت و گذار تبدیل کرده.
این باغ با مساحت 52 هزار متر مربع در قسمت غربی شهر تبریز واقع شده و توسط خیابان‌های منجم، ملل متحد، نادری و قونقاباشی احاطه شده. اهالی تبریز از بوستان گلستان خاطرات خوشی دارند و این پارک از مکان‌های نوستالژیک و خاطره‌انگیز شهر به شمار می‌رود.
در سال‌های گذشته به منظور افزایش امکانات، اقداماتی مثل گسترش فضای سبز، نصب نیمکت‌ها، گلکاری و ساخت مرکز همایش کودک در این پارک صورت گرفته است. باغ گلستان در زبان آذری به گولوستان باغی معروف است و در نزدیکی جاذبه‌هایی مثل بازار تبریز، خانه‌ شهریار، عمارت شهرداری تبریز و مسجد جامع قرار دارد.
می‌توانید پس از گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ساعتی را در این پارک استراحت کنید. قدم زدن در طبیعت سرسبز و زیبای پارک گلستان و تماشای درختان سر به فلک کشیده، حس خوبی را به شما هدیه خواهد کرد. می‌توانید آدرس باغ گلستان تبریز را در بخش اطلاعات تماس ببینید.

عکس مرضیه قنبری

مرضیه قنبری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

تفریح ، پارک

برچسب ها