گوم تپه تبریز

طبیعت
عکس گوم تپه تبریز

اگر مسافر شهر زیبای تبریز هستید حتما گمان می‌برید که عازم سرزمینی کوهستانی و سرد هستید. سرزمینی که به یخچال های طبیعی سبلان، ییلاقات خوش و آب و هوا، جنگل‌های انبوه ارسباران معروف است. درست است، همه ما آذربایجان را با این ویژگی‌ها می‌شناسیم اما حالا می‌خواهیم شما را با بخشی شگفت‌انگیز از طبیعت بکر و زیبای این سرزمین آشنا کنیم و آن پدیده کویر قوم تپه صوفیان است.
تصور وجود کویر و تپه‌های شنی در چنین طبیعتی دور از ذهن است و تجربه آن در واقعیت بسیار جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود. کویر قوم تپه تبریز تنها کویر آذربایجان است و حضورش این منطقه را به سرزمینی با چند اقلیم تبدیل کرده است. قوم تپه در زبان آذری به معنای تپه شنی است و این کویر در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد. این کویر زیبا حاصل هزاران سال تلاش زمین و حرکت باد و خاک است که در نهایت منطقه‌ای چشم‌نواز با تپه‌های شنی و یک نمکزار کوچک را تشکیل داده‌اند.
یکی دیگر از ویژگی‌ها و جذابیت‌های کویر قوم تپه حضور گله‌های شتری است که روستاییان ساکن در قوم تپه تبریز پرورش می‌دهند. اگر می‌خواهید زمان آب و هوایی مطلوب به قوم تپه تبریز سر بزنید بهترین زمان بازدید از آن فصل بهار تا اواسط تابستان است. فاصله تبریز تا کویر قوم تپه چیزی حدود 30 کیلومتر است.

عکس معصومه صالحی

معصومه صالحی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها