کوه‌های آلاداغ لار تبریز

طبیعت

حق هم دارید. زیرا کوه های آلاداغ لار تبریز دفتر‌های نقاشی کودکانه را در ذهن مجسم می‌کند و این طبیعت که چیزی ورای جنگل و دریاست، تازگی زیادی دارد. آلاداغ لار مجموعه‌ای از رشته کوه‌های رنگی است که رسوبات آهنی به هنگام فرآیند کوه‌زایی رنگ‌های سبز و قرمز و قهوه‌ای آن را ایجاد کرده است.
جنس این کوه‌ها و تپه‌ها از خاک رس بوده و شما به راحتی و به وضوح می‌توانید در لایه‌های مختلف، رنگ‌های گوناگون را از هم تفکیک کنید. تغییر آب و هوا تصاویر متفاوتی از این کوه‌های جذاب و رنگارنگ رسی خلق می‌کنند. مثلاً در تابش آفتاب، رنگ مسی جلوه‌ خاصی دارد و در بارش باران رنگ‌ها و مناظر دیگر کوه های آلاداغ لار تبریز به چشم می‌خورند.
این شاهکار زیبای خلقت که به غیر از ایران تنها چند جای دیگر جهان وجود دارد، از جاذبه‌های طبیعی گردشگری در تبریز به حساب می‌آید. در لابه‌لای کوه‌ها، خانه‌های روستایی قرار دارند که زیبایی و رنگارنگی طبیعت کوه ‌های آلاداغ لار تبریز را دوچندان کرده اند. زیرا در ساخت این خانه‌ها نیز رنگ‌، نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند. در گذار از این منطقه، دل به کوه بزنید و تنها به دیدن مناظر از درون ماشین خود اکتفا نکنید. در این صورت مابین کوه‌ها متوجه راه آب‌هایی می‌شوید که صدای آرامش‌بخش آب را چاشنی این طبیعت زیبا کرده است.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها