سد امند تبریز

طبیعت
عکس سد امند تبریز

سد امند تبریز در نزدیکی روستایی به نام امند واقع شده که از توابع شهر صوفیان در شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی است. فاصله امند تا تبریز 23 کیلومتر است و راه ورودی آن در کیلومتر 15 جاده تبریز به صوفیان قرار گرفته.
وجود چندین هزار اصله درخت اقاقیا در اطراف سد محیط منطقه را زینت بخشیده‌اند.
احداث مسیرهای سنگفرش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری با چشم‌انداز بسیار زیبای اطراف سد نیز در قالب طرح سلامت به اجرا درآمده است. یک هتل لوکس و 5 ستاره، اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی عشایری در مناطق اطراف سد، کلبه‌های چوبی لوکس و سنتی به همراه ویلاهای لوکس و زیبا از امکانات اقامتی این منطقه توریستی است. رستوران‌های مدرن در کنار غذاخوری‌های سنتی و زیبا و کافی‌شاپ‌های متنوع از دیگر امکانات رفاهی تعبیه شده در این دهکده توریستی است.
وجود زمین‌های آموزشی گلف، مدارس و باشگاه‌های سوارکاری، زمین‌های فوتبال، والیبال، تنیس و همچنین آبشار و رودخانه مصنوعی این منطقه را به یک مرکز تفریحی تمام‌عیار تبدیل کرده است. علاوه بر قایقرانی، سد امند امکاناتی همچون شاتل، بناناسواری، جت اسکی و قایق‌های تندرو را نیز در خود جای داده است. حضور پرندگانی که به درنای روسی شهره‌اند نیز از دیگر زیبایی‌های سد امند است. ماهی کپور تنها ماهی موجود در دریاچه است و ماهیگیری نیز در کنار سایر تفریحات سد امند از جاذبه‌های این دهکده توریستی است. برای رفتن به این منطقه جذاب کافیست ادرس دقیق سد امند تبریز را از سایت گشتوک پیدا کنید.

عکس پردیس نیک نفس

پردیس نیک نفس

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها