دره لیقوان تبریز

طبیعت
عکس دره لیقوان تبریز

دره لیقوان در روستایی به همین نام واقع شده که یکی از پرجمعیت‌ترین و بزرگترین روستاهای اطراف شهر تبریز است. به علت کوهستانی بودن حتی در فصل تابستان هم آب و هوای معتدلی دارد. دره لیقوان تبریز یکی از کهن‌ترین مناطقی است که انسان برای سکونت خود انتخاب کرده است و بررسی‌های باستان‌شناسی زیادی در این منطقه صورت گرفته و مدارک زیادی کشف شده. طبیعت روح‌نواز و وحشی کوهستانی، آب و هوای عالی و چشمه‌های آب گرم متعدد باعث شده دره لیقوان تبریز به دره بهشت مشهور شود.
در روستای لیقوان، کشتزارها و مزارع سرسبز، باغ‌های پر از میوه، رودخانه‌های پر آب و دشت‌های سرسبز و پر گل به وفور به چشم می‌خورد و چه جایی بهتر از اینجا برای تماشا و ریلکس کردن!
در زبان مردم محلی، روستای لیقوان، «لیوان» یا «لوان» نامیده می‌شود و معنای آن، چشمه‌های آب گرمی است که از دامنه کوه‌ها جاری است.
دره لیقوان یکی از بهترین مناطق برای اسکان عشایر و چرای دام‌هاست و به خاطر تغذیه دام‌ها از علفزارها و گیاهان دارویی کوهستان است که لبنیات این منطقه به‌خصوص پنیر لیقوان معروف این منطقه، شهرت زیادی دارد و ده کارخانه پنیر فعال در لیقوان دایر است. اگر به دنبال آدرس دره لیقوان تبریز هستید، باید بدانید که این دره در 36 کیلومتری شرق شهر تبریز و بعد از روستای هروی واقع شده.

عکس معصومه صالحی

معصومه صالحی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها