موزه عصر آهن تبریز

موزه
عکس موزه عصر آهن تبریز

اگر به گردشگری فرهنگی علاقه دارید و در سفر به هر شهری، موزه‌ها، خانه‌ها و سایت‌های تاریخی از الویت‌هایتان می‌باشد، شما را به خواندن این بخش دعوت می‌کنیم چرا که قصد داریم تا شما را با موزه اسرارآمیز و رازآلود عصر آهن تبریز آشنا کنیم.
در سال 1376 و در جریان یک خاکبرداری، به صورت اتفاقی در محوطه شمالی، شمال شرقی و شمال غربی مسجد کبود تبریز، گورستانی تاریخی متعلق به هزاره پیش از میلاد کشف شد که تعدادی گور با ویژگی‌های جالب در آن دیده می‌شد. بیشتر گورها متعلق به سنین پایین یعنی کودکان و نوجوانان است؛ با این حال زنان و مردانی نیز در میان آن‌ها وجود دارند. از مشخصات بعضی گورها واضح است که اجساد از مکانی دیگر به این مکان آورده شده‌اند که حاکی از مقدس بودن این منطقه برای مردمان آن دوره بوده است. همه اجساد در این گورستان به صورت جنینی دفن شده‌اند و به همراه آن ها اشیایی وجود دارد که نشان دهنده اعتقادات و رسوم مردمان آن دوره است. همراه کودکان اسباب بازی، همراه زنان جواهرات و زیورآلات و همراه مردان سلاح جنگی دفن شده است.
در سال 1386 موزه عصر آهن تبریز در این محوطه احداث و در دسترس بازدید مردم قرار گرفت. با وارد شدن به موزه تحت تاثیر اتمسفر آن قرار خواهید گرفت و سوال‌های بی‌شماری درباره اجسادی که در این موزه قرار دارند و از چهار هزار سال پیش آمده‌اند در ذهنتان شکل می‌گیرد. ساعات بازدید موزه عصر آهن تبریز تمام روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 14:45 می‌باشد. همین طور در روز شنبه ساعت بازدید از ساعت 9 الی 14:45 می‌باشد.

عکس مهسا صارمی کیا

مهسا صارمی کیا

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها