موزه سنگی تبریز

موزه
عکس موزه سنگی تبریز

برای مسافران و گردشگرانی که به موزه‌گردی علاقه دارند و آدرس موزه سنگی تبریز را بلد نیستند، باید بگوییم که این موزه در خیابان 17 شهریور قرار دارد و در جوار موزه آذربایجان است، یعنی بهتر است بگوییم که موزه سنگی تبریز در حیاط موزه آذربایجان قرار دارد و شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و هردو موزه را در یک زمان ببینید.
قدمت تندیس‌ها و مجسمه‌های سنگی که در موزه سنگی تبریز به نمایش گذاشته شده است، بسیار قدیمی است و در مواردی به زمان ساسانیان یا حتی سه هزار سال پیش هم برمی‌گردد. تندیس‌ها و آثار سنگی شامل مجسمه‌های متنوع و زیبایی از حیوانات و انسان است که به طرزی هنرمندانه و به صورت دست‌ساز، از دل سنگ تراش خورده و صیقل یافته‌اند.
در جای جای موزه، تکه سنگ‌هایی هم به چشم می‌خورد که زمانی دور در تاریخ کهن ایران، بخشی از سنگ مزار کسی بوده‌اند. قدمت سنگواره‌هایی که در موزه سنگی هستند، علاوه بر زمان ساسانیان، به زمان ایلخانیان و صفویان هم می‌رسد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به موزه سنگی سری بزنید و از تماشای سنگواره‌ها و مجسمه‌های تاریخ باستان تبریز در فضای باز و آزاد لذت ببرید. گفتنی است که این موزه در نزدیکی مسجد کبود و پارک خاقانی قرار دارد و می‌توانید از این دو مکان هم دیدن کنید.

عکس معصومه صالحی

معصومه صالحی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها