خانه سفال تبریز

موزه
عکس خانه سفال تبریز

ساختمانی تاریخی و زیبا در تبریز که زمان ساختش به دوره قاجار بازمی‌گردد؛ جایی که خانواده صرافلار در آن زندگی می‌کردند و معماری ایرانی در آن موج می‌زند. این ساختمان دارای دو طبقه به علاوه زیرزمین است. ایوانی زیبا با گچ‌بری‌های چشم‌نواز و دو ستون، حیاط و حوض آبی و باغچه، این خانه را دیدنی کرده‌اند. سازمان میراث فرهنگی پس از مرمت این بنا، در سال 1384 اینجا را به عنوان خانه سفال تبریز بازگشایی کرد.
در این موزه آثار هنرمندانی چون استادان عباس و احمد قابچی و استاد فریده تطهیری مقدم و همچنین بسیاری از هنرجویان این عرصه به نمایش درآمده است. آثار هنرجویان را در بخش فروشگاه نیز می‌توانید خریداری کنید.
بخش دیگر خانه سفال تبریز، حوضخانه است که همایش‌ها و مراسمات فرهنگی و هنری را میزبانی می‌کند. در بخش جذاب دیگری نیز مراحل ساخت سفال را به نمایش گذاشته‌اند. از آماده کردن خرده شیشه و ترکیبش با خاک سفید تا کار با چرخ سفالگری و پختن و رنگ و لعاب دادن به ظروف تا کوره لعاب و ..... تا نهایتاً ظرفی زیبا و چشم‌نواز تحویل ما داده شود. در این خانه بخشی نیز به آموزش علاقه‌مندان این هنر اختصاص داده شده است.
آدرس خانه سفال تبریز در روبروی این مطلب قرار داده شده است. برای بازدید از این مجموعه کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارید و می‌توانید بین ساعت 9 صبح تا 17 عصر، سری به این موزه جالب بزنید و با سفر خاک آشنا شوید.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها