تله کابین کوه عون ابن علی تبریز

بازی و سرگرمی
عکس تله کابین کوه عون ابن علی تبریز

در این بخش قصد داریم تا به معرفی تله کابین عون بن علی تبریز بپردازیم. در شمال شهر تبریز کوه‌ها، قله‌ها و دره‌هایی با رنگ سرخ خودنمایی می‌کنند. عینالی از زمان‌های گذشته تا به امروز در میان مردم تبریز از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. چه آن زمان که زائرانی از نقاط دور و نزدیک برای زیارت بقعه عون بن علی به مرتفع‌ترین نقطه آن می‌رفتند و چه آن زمانی که کوهنوردان و ورزشکاران با پیمودن مسیرهای پر پیچ و خم کوهستانی به ارتفاعات آن صعود می‌کردند.
در تمام این سال‌ها عینالی از مقاصد محبوب تبریزی‌ها برای زیارت، تفریح یا ورزش بوده است. با آسفالت شدن مسیر این مجموعه، دسترسی به نقاط مرتفع آسانتر گردید و سرانجام با احداث تله کابین عون بن علی صفحه جدیدی در گردشگری این منطقه رقم خورد. این تله کابین قرار است در سه فاز اجرا شده و به بهره‌برداری برسد. تا به حال فاز اول این پروژه به اتمام رسیده و تله‌کابین با 1480 متر ارتفاع از دامنه کوه آغاز شده و به قله کوه سرخاب و بقعه عون بن علی می‌رسد. بقعه عون بن علی دارای قدمت بسیاری بوده و حتی تصور می‌شود که قبل از ورود اسلام به ایران یک کلیسا یا آتشکده بوده و از دیرباز مورد توجه مردم منطقه بوده است. این تله‌کابین پرشیب‌ترین تله‌کابین کشور می‌باشد و با بهره‌برداری فاز دوم و سوم طولانی‌ترین نیز به محسوب می‌شود. قرار است تله‌کابین در فاز دوم به سد تازه تاسیس شهید مدنی و در فاز سوم به اوج قله کوه گندم برسد. هر کابین ظرفیت 8 نفر و معادل 640 کیلوگرم را داراست. با رسیدن به ایستگاه آخر در فاز اول، بقعه تاریخی عون بن علی، یادمان شهدای گمنام، دریاچه مصنوعی، توربین‌های بادی، بوفه، کافی‌شاپ و رستوران را خواهید دید. تمام شهر تبریز زیر پای شما خواهد بود و محو زیبایی، سکوت و آرامش محیط خواهید شد. به‌خصوص اگر نزدیک غروب باشد مناظری شگفت‌انگیز خواهید دید.
قطعا دیدن شهر تبریز از ارتفاع، بالا رفتن از کوه‌های سرخ عینالی و تجربه سکوت و آرامش این محیط به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود. ساعات بازدید هر روز از ساعت 9 الی 18 می‌باشد.

عکس مهسا صارمی کیا

مهسا صارمی کیا

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

برچسب ها