دریاچه هفت برم

طبیعت
عکس دریاچه هفت برم

گردشگاه هفت برم سپیدان، با 4 تالاب دائمی و 3 تالاب فصلی که در اثر بارش در فصول پر باران ایجاد می شود، در فاصله 55 کیلومتری شهر شیراز و در نزدیکی منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان و در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده میان کتل قرار گرفته است. برای رسیدن به این تفرجگاه زیبا، کافی است پس از طی بخشی از جاده اصلی شیراز به کازرون، وارد مسیر خاکی شده و بعد از حدود 12 کیلومتر رانندگی به هفت برم برسید.
برم، یک لغت قدیمی مربوط به زبان فارسی پهلوی، به معنای تالاب و یا آبگیر کوچک است. آب این تالاب ها که از محل جوشش چشمه های منطقه تامین شده، کاملا شیرین است و در کنار پوشش گیاهی اطراف برکه ها مثل نیزارها، علف حصیری، جگن و علف هفت بند، توانسته پرندگان مهاجر و حتی دائمی زیادی را به این منطقه جذب کند که این خود یکی از جاذبه های چشم نواز دریاچه هفت برم است. از ویژگی های جالب دیگر این منطقه، وجود تپه ماهورهاست که هر عاشق طبیعتی را برای آمدن به این گردشگاه زیبا وسوسه می کند.
اگر ماهیگیری بلد باشید و کمی شانس هم همراهتان باشد، می توانید ناهار را مهمان تالاب های دائمی برم باشید و با ماهی سوف و کپور خوشمزه دریاچه، حسابی از خودتان پذیرایی کنید. البته توجه داشته باشید که امکانات رفاهی خاصی در نزدیکی این منطقه گردشگری وجود ندارد، پس باید تمام وسایل و خوراکی های موردنیاز همراهتان باشد. در ضمن اگر هوس کردید در فصول سرد سال سری به هفت برم سپیدان بزنید، حواستان باشد که در این وقت سال هوا در این منطقه ییلاقی، سرد و نفسگیر است.

عکس بنفشه ذاکری

بنفشه ذاکری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها