دریاچه مهارلو شیراز

طبیعت
عکس دریاچه مهارلو شیراز

دریاچه مهارلو از جاذبه های طبیعی استان فارس است که به خاطر رنگ قرمز آبش معروف شده و به نام دریاچه نمک نیز شناخته می شود. این دریاچه وسعتی برابر با ۲۵ هزار هکتار دارد و دارای آبی بسیار شور است که برای تهیه نمک استان فارس از آب دریاچه استفاده می شود.
آب دریاچه مهارلو از دو رودخانه فصلی سلطان ‌آباد و رودخانه خشک تامین می شود. دریاچه مهارلو زیستگاه پرندگان و گونه های جانوری مهم کشورمان مثل فلامینگو، اردک سرسبز، مرغابی و چوکا بوده اما امروزه دریاچه خشک شده و سطح آب آن بسیار کم است.علت اینکه آب دریاچه قرمز رنگ است وجود یک نوع خاصی از جلبک است که در آب دریاچه رشد می کند.
فاصله شیراز تا دریاچه مهارلو حدود 20 کیلومتر است و این دریاچه در جنوب شرقی شیراز واقع شده. علت نام گذاری دریاچه وجود روستایی به نام مهارلو است که در اطراف این دریاچه، در دامنه جنوبی زاگرس و 57 کیلومتری جاده فسا به شیراز جای دارد. بهترین زمان بازدید از دریاچه در فصل های پاییز تا اردیبهشت است، زمانی که بارش های فصلی اتفاق می افتد. آدرس دریاچه مهارلو سرراست است. برای رفتن به دریاچه مهارلو باید جاده شیراز به فسا را پی بگیرید. بعد از طی 20 کیلومتر به این منطقه می رسید.

عکس مرضیه قنبری

مرضیه قنبری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها