تنگ تیزاب استان فارس

طبیعت
عکس تنگ تیزاب استان فارس

منطقه گردشگری تیزاب، یکی از زیبا‌ترین تفرجگاه‌ های استان فارس است که هرساله میلیون ها گردشگر برای بازدید از این منطقه به استان فارس می آیند. تنگ تیزاب شیراز از گردشگاه های زیبا و دیدنی استان فارس به شمار می رود که در بخش سپیدان واقع شده و تا شهر شیراز حدود 90 کیلومتر فاصله دارد.
تنگ تیز آب یکی از گذرگاه های رودخانه بشار است که از کوه‌های سپیدان و یاسوج سرچشمه می‌ گیرد. رودخانه بشار آبی شیرین دارد که برای کشاورزی هم از آن استفاده می‌شود. انواع درختان بادام، بلوط و بید در منطقه سرسبز و دیدنی تنگ تیزاب دیده می شود. بهترین فصل برای رفتن به منطقه تنگ تیزاب فصل تابستان است، چون آب رودخانه گرم است و می توانید به راحتی در آن آبتنی و تفریح کنید.
برای رفتن به تنگ تیزاب باید از شیراز به سمت سپیدان حرکت کنید. ورودی تنگ تیزاب در مجاورت جاده آسفالته سپیدان- یاسوج قرار دارد. تنگ تیزاب در فاصله 20 کیلومتری سپیدان واقع شده و حدود یک ساعت تا شیراز فاصله دارد. در فصل ‌های گرم سال به خصوص در بهار، در ورودی این منطقه کمپ هایی برپا می شود و چادرهایی برای اقامت نصب می شود که گردشگران می توانند از آن ها استفاده کنند. بازدید از منطقه گردشگری تیزاب استان فارس خاطره خوشی از تفریح و کمپ در طبیعتی بکر و دیدنی بر جای می گذارد.

عکس مرضیه قنبری

مرضیه قنبری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها