آبشار فدامی داراب

طبیعت
عکس آبشار فدامی داراب

پدیده های طبیعی زیبایی در سراسر کشورمان وجود دارند که یکی از این پدیده ها آبشارهای طبیعی ایران می باشند. استان فارس علاوه بر جاذبه های فرهنگی و تاریخی، جاذبه های طبیعی بسیاری دارد که زیبایی و تنوع آن ها زبانزد عام و خاص است. یکی از این جاذبه های معروف استان فارس آبشار فدامی داراب در روستای فدامی است که در 130 کیلومتری جنوب شرق داراب واقع شده و 380 کیلومتر تا مرکز فارس فاصله دارد.
اطراف آبشار فدامی را درخت های بلند نخل فراگرفته اند و صدای گوش نواز آبشار در کنار درختان سرسبز طبیعت زیبا و منحصر به فردی را رقم زده. عرض آبشار فدامی در گذشته تا 800 متر هم بوده و عریض ترین آبشار طبیعی ایران به شمار می رفته ولی اکنون به 200متر رسیده. قسمت های مختلف آبشار فدامی بین 12 تا 20 متر ارتفاع دارد. ویژگی منحصر به فرد آبشار فدامی در بین آبشارهای ایران و حتی در سراسر دنیا، وجود 4 نوع آب شیرین، شور، سرد و گرم است.
هر ساله طبیعت گردان و گردشگران خارجی و داخلی برای دیدن آبشار فدامی و لذت بردن از طبیعت زیبای فدامی به این منطقه می آیند. چشم انداز زیبای روستای فدامی برای گشت و گذار در طبیعت و اوقات فراغت عالیست. اگر می خواهید از آبشار دیدن کنید بهتر است بدانید که بهترین فصل برای رفتن به این منطقه فصل بهار و تابستان است.

عکس مرضیه قنبری

مرضیه قنبری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها