موزه آب

موزه
عکس موزه آب

شهر شیراز جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیاری دارد که دیدن آنها، ما را با تاریخ و فرهنگ گذشته ایران آشنا می کند. تعداد زیادی از این بناها در دوره فرمانروایی پادشاهان زندیه بنا شده. یکی از این آثار باستانی انبار مجموعه زندیه است که در گذشته آب انبار مردم شیراز بوده و امروزه به موزه آب شیراز تغییر کاربری داده. آب انبار وکیل در نزدیکی بازار وکیل واقع شده و این بنای ارزشمند در سالهای گذشته به عنوان اثر ملّی کشورمان به ثبت رسیده است.
در بدو ورود به موزه آب معماری این بنا، آجرکاری ها و پله های سنگی قدیمی توجه شما را به خود جلب می کند.
امروزه مجموعه عکس هایی از هنرمندان به دیوار موزه آویخته شده و ماکت هایی از سازه های آبی، قنات ها، حمام ها و آب انبارهای قدیم که در گذشته مورد استفاده مردم بوده به نمایش گذاشته شده. آثار هنرمندان تجسمی نیز در این موزه دیده می شود. در ایام نوروز در این مجموعه موسیقی زنده اجرا می شود و کارگاه ها و برنامه های مختلف آموزشی در ایام سال آنجا برگزار می شود.
اگر گذرتان به بازار وکیل افتاد و از جاذبه های تاریخی اطراف آن دیدن کردید سری هم به موزه آب بزنید. این مجموعه شما را با سرگذشت تاریخی کشورمان و شیوه زندگی مردم بومی آشنا می کند، سفری لذتبخش و آموزنده در دل تاریخ برایتان رقم می زند.

عکس مرضیه قنبری

مرضیه قنبری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها