مجتمع خلیج فارس شیراز

مرکز تجاری
عکس مجتمع خلیج فارس شیراز

مجتمع خلیج فارس شیراز دوازدهمین مال بزرگ جهان، سومین مال بزرگ ایران و از نظر تعداد واحد تجاری دومین مال بزرگ جهان است. این مجموعه با 450 هزار مترمربع وسعت شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که بعضی در سال 1391 و سپس در سال 1396 افتتاح شدند. گفتنی است که این پروژه در سال 1384 کنلگ خورده بود. مجتمع خلیج فارس شیراز در رده‌بندی سایت امپوریس به عنوان هشتمین مرکز تجاری-تفرحی-توریستی جهان شناخته شده است.
شیوه معماری این مجتمع از معماری هخامنشی الگوبرداری شده است. ستون‌ها، تزئینات، نماها و ... همه نشانی از تاریخ کهن این سرزمین دارند. انواع آبنماها و استخرها در فضای بیرونی و داخلی مجتمع، به جذابیت آن افزوده‌اند؛ مخصوصاً، آبنمای موزیکال لوتوس.
هایپراستار این مجتمع، بزرگترین هایپراستار ایران است. 2500 واحد تجاری در این مجتمع فعال است که انواع برندهای داخلی و خارجی را عرضه می‌کند. پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالاهای دیجیتال و برقی، لوازم فرهنگی، عطر و ادکلن و ... در این واحدها به فروش می‌رسند. پارکینگی با ظرفیت 5500 خودرو نیز بخش دیگری از این مجموعه است.
پردیس سینمایی مجتمع خلیج فارس شیراز با نام هنر شهر آفتاب در سال 1396 افتتاح شد و گنجایش 1500 نفر را دارد. این پردیس قابلیت برگزاری تئاتر و کنسرت موسیقی نیز دارد و استانداردترین پردیس سینمایی کشور است.
شهربازی سرپوشیده مجتمع، بزرگترین شهربازی سرپوشیده ایران است و ایران‌لند نام دارد. 133 دستگاه برای تمام سنین در این محوطه وجود دارد. سینمای 4 بعدی 8 نفره، گایرولوپ، میامی، ترن هوایی، فایر فایتر، پلی گراند، اتاق گریم و ... برای نخستین بار در ایران در این شهربازی تدارک دیده شده است.
16 میز بیلیارد در بزرگترین سالن بیلیارد کشور، سالن بیلیارد مخصوص بانوان، بزرگترین سالن بولینگ کشور با 16 لاین که 2 لاین برای کودکان است و بسیاری امکانات دیگر، بخش شهربازی این مجتمع را تشکیل می‌دهد. ساعت کار شهربازی مجتمع خلیج فارس شیراز از 4 عصر تا 12 شب است. همچنین مراحل خاکبرداری شهربازی روباز مجموعه در حال انجام است که بین مجتمع و هتل قرار خواهد گرفت و بسیار مجهز و مدرن خواهد بود. همچنین دریاچه‌ای به شکل خلیج فارس در فاصله بین هتل و شهربازی تعبیه شده است.
هتل مجتمع خلیج فارس شیراز قرار بود 7 ستاره باشد که بنا به دلایلی 5 ستاره شد. این هتل 35 طبقه‌ای، با ارتفاع 150 متر، بلندترین هتل ایران خواهد بود که البته همچنان در دست ساخت است. همچنین حسینیه‌ای با 2000 نفر ظرفیت در این مجموعه قرار دارد. سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی و ... نیز از دیگر امکانات این مجتمع است.
آدرس مجتمع خلیج فارس شیراز را می‌توانید در روبروی این مطلب مشاهده بفرمایید.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

خرید ، مرکز تجاری

برچسب ها