مسجد نصیر الملک شیراز

آثار تاریخی
عکس مسجد نصیر الملک شیراز

مسجد نصیرالملک ملک شیراز یکی از مسجد های مشهور، زیبا و پرطرفدار این شهر است که در نزدیکی حرم حضرت شاهچراغ (ع) واقع شده است. این مسجد رنگین و دیدنی به دستور میرزا حسن علی خان ملقب به نصیرالملک که از اعیان و اشراف آن زمان بود ساخته شد و ساخت آن نزدیک به 12 سال زمان برد.
مرمت و حفظ و نگهداری مسجد نصیرالملک نیز از سال ها پیش، با رعایت استاندارد های بین المللی مرمت آثار تاریخی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در و پنجره های شبستان مسجد که ترکیب چوب و شیشه های رنگین زیبا هستند، هنر دست دو استاد بزرگ نجار شیرازی به نام استاد محمد جعفر و استاد محمد رحیم است.
بهترین ساعت بازدید از مسجد نصیرالملک شیراز و شبستان دیدنی اش، به هنگام ظهر است که عبور نور از پنجره های رنگین شبستان، فضای داخل را شبیه به یک اثر هنری رنگ آمیزی می کند و حال و هوای خاصی را به مسجد می بخشد. از این رو یکی دیگر نام های این بنا، مسجد صورتی است. کاشی کاری چشم ‌نواز و بی نظیر این بنا و استفاده از رنگ های متنوع، طراحی گل سرخ و گل زنبق بر سردر اصلی مسجد و قابی سنگی با نقوش اسلیمی همه از تزئینات مسجد نصیرالملک هستند. اگر مسافر شهر شیراز هستید فرصت بازدید از این مسجد را از دست ندهید.

عکس معصومه صالحی

معصومه صالحی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

برچسب ها