عمارت کلاه فرنگی

آثار تاریخی
عکس عمارت کلاه فرنگی

شهر شیراز جاذبه های فرهنگی و بناهای تاریخی ارزشمندی دارد که هر کدام در نوع خود خاص و بی نظیر است. یکی از عمارت هایی که در شهر شیراز بنا شده و بسیار معروف است عمارت کلاه فرنگی شیراز است که امروزه آن را موزه پارس هم می نامند.
قدمت عمارت کلاه فرنگی شیراز به دوره زندیه بازمی گردد و در زمان پادشاهی سلسله زندیه محلی برای پذیرایی مهمانان و سفیران کشورهای مختلف به شمار می رفته و مراسم های مذهبی و اعیاد نیز در این عمارت برگزار می شده است. عمارت کلاه فرنگی یک عمارت زیبای هشت ضلعی است که معماری منحصر به فردی دارد و در دل یک باغ سرسبز با درختان خوشبوی نارنج قرار گرفته است. زیبایی و شکوه تزیینات کاشی کاری، نقوش زیبای دیوارها، چهار شاه نشین زیبا و آب نمای بزرگ شما را به وجد می آورد.
در سال 1315 داخل این عمارت، موزه ای به نام پارس تاسیس شد و آثار دوره پیش از تاریخ و دوره اسلامی در آنجا به نمایش گذاشته شده است. ابزار، سلاح، ظروف، تابلوهای قدیمی، قرآن های خطی و نسخه های ارزشمند از جمله آثاری است که در موزه پارس دیده می شود. عمارت کلاه فرنگی در خیابان زند و در نزدیکی بازار وکیل، حمام وکیل و ارگ کریمخان واقع شده. پس می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و جاذبه های تاریخی شهر شیراز را در فاصله کوتاهی از هم بببینید.

عکس مرضیه قنبری

مرضیه قنبری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

برچسب ها