خانه فروغ الملک

آثار تاریخی
عکس خانه فروغ الملک

در جوار بقعه ی بی‌بی دختران در سال 1310 اوایل دوره ی پهلوی، خانه فروغ الملک شیراز بنا شد. خانه ای که فرهنگ و معماری عصر قاجار را به نمایش گذاشته است. حیاط با صفا و حوضی که مقابل ایوان خانه قرار دارد، فضای عمارت را دلنشین کرده است. پنجره های چوبی خانه با تراش های ظریف و گره های اصیل، هنر دست منبت کاران ایرانی را نشان می دهد. آجرکاری های دقیق و منظم در کنار گچ بری های هنرمندانه و کاشی کاری های قرینه، همه و همه زیبایی این ملک را چندین برابر کرده است. علاوه بر معماری خانه فروغ الملک شیراز که فوق العاده چشم گیر است، آنچه این عمارت را به یک اثر دیدنی تبدیل کرده است، موزه ی مشکین فام است که با قرار دادن آثاری در زمینه ی هنرهای تجسمی و سنتی به اولین موزه ی هنرهای تجسمی ایران تبدیل شده است.
آثاری ارزشمند از 30 نقاش استان فارس و حجاری و سنگ تراشی های استاد مشکین فام در کنار آثار خوشنویسی و خطاطی، تنها بخشی از هنر و فرهنگ شیراز را به نمایش می گذارد.
این عمارت کتابخانه ی کوچکی هم دارد که محل نگهداری کتاب های نفیس و روزنامه ها و فیلم های قدیمی است که خود یک آرشیو خاص و ارزشمند است. بازدید از این مکان دیدنی در ساعت کار خانه فروغ الملک که از 8 صبح تا 8 شب می باشد، شما را با گوشه ای از تاریخ هنر ایران آشنا می سازد.

عکس زهره طیبی

زهره طیبی

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

برچسب ها