بازار وکیل شیراز

بازار
عکس بازار وکیل شیراز

قطعا یکی از پربازدیدن ترین محل ها برای مسافران هر شهری بازار سنتی آن شهر است. در شیراز این اتفاق در وسیع ترین و ارزنده ترین حالت ممکن برای شما اتفاق افتاده است. بازار مشهور وکیل شیراز بازاری کهن و قدیمی است که به فرمان کریمخان زند، پادشاه سلسله زندیه در شیراز ساخته شد.
جدا از محصولات ویژه و خاصی که تنها در این بازار می توانید مشاهده کنید و در هیچ کجای ایران نیست، معماری این بازار است که جای دقت و دیدن دارد. شما با رفتن به بازار وکیل تنها یک بازار گردی معمول نمی کنید. به تاریخ می روید و از معماری، خشت ها، آجرها، سقف، گوشه ها، راهرو ها، بافت سنتی و تو در توی این بازار لذت خواهید برد. حتی درهای همه سراها و تیمچه های این بازار مربوط به همان دوران است.
در اطراف بازار وکیل شیراز چند مکان مشهور تاریخی چون مسجد جامع زند شیراز یا ارگ کریمخان و حمام کریمخان قرار دارد. در این بازار به سرای مشیر هم سری بزنید. نوع طراحی حجره ها و حیاط این سرا دیدنی است. در بازار وکیل بهترین محصولات عطاری، پارچه، فرش و گلیم های مشهور نقش عشایر قشقایی را می توانید با قیمتی بسیار پایین تر از سایر شهرها تهیه کنید.
برای رفتن به بازار وکیل کافیست به میدان شهدای شیراز بروید. بازار در جنب ارگ بلند، بالای کریمخان قرار گرفته است. در جمعه و تعطیلات رسمی، بازار وکیل شیراز تعطیل است و ساعت کار آن در روزهای دیگر هفته از ۸ صبح تا ۸ شب است.

عکس مرضیه قنبری

مرضیه قنبری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

خرید ، بازار

برچسب ها