پارک وکیل آباد

پارک
عکس پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد مشهد یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی مشهد و حتی ایران است که در اصل زمین وقفی حاج حسین ملک است با 70 هکتار وسعت. قنات وکیل‌آباد که از بند گلستان سرچشمه می‌گیرد، از میان این پارک می‌گذرد و درختانش را سیراب می‌کند. پیش از این جاده مشهد به طرقبه و شاندیز از کنار پارک می‌گذشت که با ساخت پلی بر روی رودخانه توسط مهندس پرتویی، مسیر عوض شد. این پارک از سال 1348 که وقف شد تا کنون تغییرات زیادی کرده و بخش‌هایی برای رفاه حال مردم به آن اضافه شده است. از جمله رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، سرویس‌های بهداشتی، اقامتگاه‌های موقت، محل بازی کودکان وغیره.
همچنین بازسازی زیرساخت‌های پارک وکیل آباد در سال 1392 صورت گرفت. در این بازسازی از مصالح طبیعی استفاده شد تا زیبایی طبیعی پارک حفظ شود. بازسازی دریاچه، استخرها، آبنماها، بستر پارک، پیاده‌روها ،احداث پل، پارکینگ، گلخانه و باغ گیاه‌شناسی از جمله فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته است.
وکیل آباد تنها باغ وحش مشهد و خراسان را نیز در خود جای داده است. باغ وحش وکیل آباد با حیوانات گوشتخوار، گیاه‌خوار، خزندگان، پرندگان و آبزیان، یکی از بهترین باغ‌وحش‌های ایران است. شهربازی کوهستان پارک شادی در پارک وکیل‌آباد نیز محیطی جذاب است. حتماً به این باغ دلگشا سری بزنید.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

تفریح ، پارک

برچسب ها