غار مغان مشهد (روستای مغان مشهد)

طبیعت
عکس غار مغان مشهد (روستای مغان مشهد)

غار مغان در نزدیکی روستای مغان مشهد قرار دارد. این غار با قدمتی نزدیک به 30 الی 40 میلیون سال از لایه‌های مختلف آهک و سنگ آهک ساخته شده و فسیل‌های بسیاری در این لایه‌ها مدفون شده‌اند که البته برخی از آنها کشف و استخراج شده‌اند. برای رسیدن به غار باید ابتدا به چشمه‌ای در دو کیلومتری روستای مغان بروید و از این کمپ به سمت غار پیاده‌روی را آغاز کنید.
این غار در ارتفاع 2157 متری سطح دریا قرار دارد و یکی از تالارهای آن با 246 متر طول، بزرگترین تالار در استان خراسان است. غار مغان روی هم پنج تالار دارد که برای عبور از بعضی قسمت‌ها شما نیاز به تجهیزات مخصوص دارید. در آخرین تالار یک برکه زیبا با عمق 40 سانت و ابعاد 5 در 4 متر قرار دارد که البته آبش قابل شرب نیست. در طول مسیر صخره‌های زیبا، آب‌چکان‌های خوش‌فرم و سنگ‌های آهکی، ماجراجویی را دو چندان می‌کنند. زمانی که برای رسیدن به پایان غار نیاز دارید، با توجه به سرعتتان، بین 2 تا 5 ساعت است. کفش، لباس مناسب، چراغ‌قوه، آب شرب و خوراکی از موارد ضروری است.
غار مغان مشهد در مرداد سال 1324 توسط تیمی 70 نفره از کوهنوردان مشهدی کشف شد و سپس در سال 1326 و با غارنوردی دومین گروه از ورزشکاران بیشتر شناخته و معرفی شد.
دیدن زیبایی‌های این غار بکر و ماجراجویی غارنوردی جذاب است اما قبل از رفتن حتماً با یک راهنمای متخصص و آشنا با محیط هماهنگ شوید و همراه با وی به این سفر پر ماجرا بروید.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها