روستای طرقبه مشهد

طبیعت
عکس روستای طرقبه مشهد

طرقبه مشهد در دشت توس قرار گرفته و پیش از این با نام ترغبذ از آن یاد می‌شده است. این روستای خوش آب‌وهوا در دامنه بینالود واقع شده و در تابستان خنک است و در زمستان پربرف و زیبا. روستای طرقبه مشهد بر سر راه مال‌رو مشهد و نیشابور قرار داشته و از روزگار قدیم ییلاق و تفرجگاه بوده است. گردو، سیب و گیلاس از محصولات باغ‌های سرسبز این روستاست. همچنین گلخانه‌های فراوان با انواع و اقسام گل‌ها و نهال‌ها را می‌توانید در گوشه و کنار بازار طرقبه پیدا کنید. رودخانه پنج دره و رود حصار در اطراف این شهر جاری هستند و از کنار پارک پونه، یکی از پارکهای طرقبه مشهد، می‌گذرند.
از جمله روستاهای اطراف طرقبه می‌توان از روستای کنگ طرقبه ، روستای طرقدر، عنبران و ... نام برد. همچنین جاهای دیدنی طرقبه فراوانند؛ دهکده آبی ویلاشهر که غیر از امکانات رفاهی فراوان مانند رستوران‌ها، آلاچیق‌ها و ... امکان قایق‌سواری بر روی دریاچه را نیز فراهم کرده است. دریاچه و سد چالیدره، بند گلستان و پارک سنگی کمر مقبولا نیز از مکان‌های دیدنی نزدیک طرقبه مشهد هستند. مسجد ازغد، سنگ کمربسته، چنار کهن و مسجد چنار و ... از دیدنی‌های داخل شهر هستند. طرقبه مشهد دارای پیست اتومبیل‌رانی، اسب‌دوانی و پیست اسکی نیز هست.
از جمله سوغات طرقبه مشهد سبدبافی، لوخ‌بافی، گلدوزی و قالیبافی است. این سوغاتی‌ها را می‌توانید در بازار طرقبه یا مجتمع‌های تجاری مانند بعثت پیدا کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های طرقبه رستوران‌های متعدد و باکیفیت آن است. رستوران های طرقبه انواع و اقسام غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو می‌کنند؛ اما شیشلیک و فسنجان از همه پرطرفدارترند. از جمله رستوران های طرقبه می‌توان از رستوران تشریفات و رستوران سید و پسران نام برد.
اگر بخواهید چند روزی را در طرقبه بگذرانید می‌توانید به هتل‌ها و مهمانخانه‌ها مراجعه کنید. بهترین هتل طرقبه مشهد هتل بزرگ مشهد طرقبه است که با 317 واحد اقامتی لوکس امکانات بی‌نظیری را ارائه می‌کند.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها