روستای شاندیز مشهد

طبیعت
عکس روستای شاندیز مشهد

شاندیز مشهد در راه تجاری نیشابور و در دامنه بینالود قرار گرفته است و این باعث شده که از دوران پیش از اسلام مسکونی باشد. البته آب و هوای خوش و سردسیر و باغات فراوان این ناحیه نیز در این امر بی‌تاثیر نبوده است. شاندیز را پیشینیان شاه دژ یا شاه دیز میگفته‌اند. در کتاب روضه‌الصفای ناصری به نام شاهان دژ نیز از آن یاد شده است. از وقایع مهم تاریخی این شهر می‌توان از به توپ بسته شدن قلعه شهر توسط حسام‌الدوله حاکم خراسان یاد کرد. مردم شهر به پیروی از سردار یوزباشی حسن خان شاهاندژی با ظلم حکومت مقابله کردند و توسط حاکم خراسان سرکوب شدند و سردار حسن خان نیز در راه دفاع از مردم جان باخت.
نماد شهر، چناری 2700 ساله است که در دوره‌ای آرم شهرداری روستای شاندیز مشهد بوده است. می‌گویند داخل تنه آنقدر قطور بوده که چندین مغازه در آن جا می‌شده است. امروز این چنار در میدان امام خمینی در مرکز شهر قرار دارد.
دیدنی های شاندیز مشهد فراوانند. از جمله جاهای دیدنی شاندیز مشهد می‌توان از آرامگاه شیخ حافظ ابردهی، اخی علی قتلقشاه، رباط تاریخی ویرانی، سنگ نگاره شترسنگ، بقایای قلعه تاریخی شاهان دژ، موزه رباط ویرانی و مسجد جامع تاریخی شهر نام برد. جاهای تفریحی شاندیز هم کم نیستند؛ از جمله مجموعه توریستی گلستان، پیست اسکی ابرده، پیست موتورسواری ویرانی، تله کابین زشک و ... .
رستوران های شاندیز مشهد نیز بسیار معروفند. اصولاً خیلی‌ها به شاندیز می‌آیند تا در این رستوران‌ها غذا بخورند. از جمله غذاهای عالی و پرطرفدار این شهر، شیشلیک است که با روش‌های خاصی پخته می‌شود.
دهکده ییلاقی شاندیز سوغاتی‌های خوبی هم دارد. انواع و اقسام محصولات تهیه شده از هنر پوستین‌دوزی را می‌توانید در این شهر بیابید. همچنین گیلاس‌های خوشمزه‌ای که در باغات سرسبز شهر به دست می‌آیند از چیزهاییست که می‌توانید تهیه کنید.
در شاندیز چندین هتل عالی نیز ساخته‌اند تا مسافران از بابت اقامتگاه خیالشان راحت باشد. هتل آپارتمان کوروش شاندیز و هتل تفریحی دشت بهشت دو تا از این هتل‌ها هستند.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

اطلاعات تماس

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها