روستای زشک مشهد

طبیعت
عکس روستای زشک مشهد

روستای زشک را پیشینیان زوشک می‌خواندند. این کلمه در لهجه محلی به معنای چشمه‌های جوشان است. روستای زشک مشهد بسترهای رودخانه‌ای بسیار دارد که گاهی خشک‌اند و گاهی پرآب. اما آنچه همیشگی است جوشیدن آب از چشمه‌های دره‌ایست که زشک بر بالای آن قرار دارد. چشمه قلقلی زشک مشهد یکی از این چشمه‌هاست که آنقدر جوشیدنش واضح است که این نام را بر آن نهاده‌اند. این چشمه با روستا 4 کیلومتر فاصله دارد.
این چشمه‌ها برکت روزافزونی نیز برای روستای زشک مشهد به ارمغان آورده است؛ باغات پربار. اطراف روستا پر از باغ است و میوه‌هایی مثل گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، هلو، آلو قرمز و گردو در این باغ‌ها به عمل می‌آیند. باغ‌داری، پرورش حیوانات اهلی، شیلات و صنایع دستی شغل اکثر مردم این روستاست. روستایی که در فصول سرد سال کمتر مسافر به خود می‌بیند اما در بهار و تابستان جمعیتش چندین برابر می‌شود.
خدمات رفاهی مانند رستوران‌ها و چای‌خانه‌های مختلف برای بازدیدکنندگان فراهم است. حتماً نان محلی خوش‌عطر روستای زشک را نیز امتحان کنید.
از جاهای دیدنی زشک مشهد می‌توان از قله شیرباد، قله چمن و دره نهل نام برد. قله شیرباد مرتفع‌ترین قله بینالود و حتی کل استان است و به آن بام خراسان لقب داده‌اند. دره نهل سرچشمه بسیاری از رودهای روستاست و پر است از چشمه‌های جوشان. قله چمن که محل رویش گیاهان دارویی مختلف نیز هست، مسیر خوبی برای یک کوهنوردی سبک است. ساختار طبقه طبقه روستا و شیروانی‌ خانه‌ها لابلای درختان بلند، خود منظره‌ای چشم‌نواز است.
روستای زشک طبیعت را به شما هدیه می‌کند.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها