ارغوان دره مشهد

طبیعت
عکس ارغوان دره مشهد

درخت ارغوان در واقع درختچه‌ایست که گاه تا 12 متر هم رشد می‌کند. برگ‌های قلبی شکل آن با کناره صاف و بدون کرک ونرم خود جلوه‌ای زیبا دارند. گل‌های صورتی تیره این گیاه در دسته‌های 3 تا 6 تایی در اوایل بهار بر شاخه‌ها و حتی تنه اصلی و پیش از رشد برگ‌ها، می‌رویند. این گل‌های خوشه‌ای صورتی رنگ پرپشت، جلوه ای زیبا به این گیاه می‌دهند. بذر گیاه داخل نیام در طول سال باقی می‌ماند. گل ارغوان خوراکی است و ترش‌مزه و به عنوان چاشنی در سالاد استفاده می‌شود. این گیاه در برابر خشکی بسیار مقاوم است و در خاک آهکی بهتر رشد می‌کند. نور مستقیم آفتاب و کمی آب برای این درختچه زیبا و کویری کافیست تا همه‌جا را زیبا کند. حال دره‌ای پر از ارغوان را تصور کنید.
دره ارغوان مشهد در نزدیکی طرقبه مشهد یکی از بی‌مانندترین محیط‌های طبیعی رشد درختچه ارغوان است. در انتهای دره ارغوان طرقبه چندین چشمه جوشان آب نیز وجود دارد که زیبایی منظره را صد چندان کرده است.
مردم بومی از ساقه ارغوان سبدهای زیبایی درست می‌کنند که می‌توانید به عنوان یادگاری از سفر به ارغوان دره مشهد، یکی از آنها را تهیه کنید. هنر ارغوان‌بافی در نجف‌آباد اصفهان نیز قدمتی دیرینه دارد و از آن با نام لوده‌بافی یاد می‌شود.
توجه داشته باشید که در هنگام سفر به دامان طبیعت، این مادر سخاوتمند را بدون آسیب و آلایش باقی بگذاریم.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، طبیعت

برچسب ها