موزه حوضخانه هزار دستان

موزه
عکس موزه حوضخانه هزار دستان

در سال 1374 و در سردابه‌ای زیر خانه‌ای واقع در بازار جنت، به وسعت 350 متر، به همت یوسفعلی قومورلو و خانواده‌ هنرمندش، موزه حوضخانه هزاردستان مشهد افتتاح شد. محیطی که هم می‌توانید در آن دمنوشی بنوشید و هم با تاریخ و فرهنگ این مرز پرگهر آشنا شوید. حتی دیوارهای این سفره خانه با نقاشی‌های داستان‌های شاهنامه زینت یافته است. اشعار و سخنان بزرگان و شاعران ایران با خط زیبای استاد دانشجوی نیشابوری در گوشه گوشه سفره خانه هزاردستان مشهد خودنمایی می‌کند.
آثار استاد فربودنیا، مانند تندیس فردوسی، تندیس خیام و تندیس جلال آل احمد، پس از انزوایی 30 ساله در این فضای زیبا به نمایش درآمده‌اند. سکوها و رف‌های موزه هزاردستان مشهد با حدود 200 قطعه شی ارزشمند تاریخی و فرهنگی پر شده است که هر کدام نشانی از روزگاران و مردمان پیشین دارند و با زبان بی‌زبانی داستان‌ها می‌گویند.
این فضای فرهنگی میزبان شب‌شعرها و مراسمات فرهنگی متعدد بوده است از جمله بزرگداشت استاد فربودنیا، نمایشگاه عکس و نمایشگاه نقاشی.
گذراندن چند ساعتی در سفره خانه هزاردستان مشهد هم فال است و هم تماشا. هم دمی بیاسایید و هم با فرهنگ و تاریخ ایران از طریق اشیا و تصاویر آشنا شوید.

عکس سحر قربانی فر

سحر قربانی فر

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، موزه

برچسب ها