بازار رضا مشهد

بازار
عکس بازار رضا مشهد

اگرعاشق معماری بازارهای قدیم و ریزه کاری های چشم نواز آن هستید، بهتر است در اولین فرصت از بازار رضا مشهد دیدن کنید. هنگام ورود به بازار، قبل از اینکه غرق تماشای اجناس خوش رنگ و لعاب مغازه ها شوید، بد نیست نگاهی به بالا بیندازید و سردر اصلی بازار که مطابق با معماری بی نظیر اسلامی ساخته شده است را از نظر بگذرانید. بازار رضا، اگر چه در ظاهر به صورت یک بازار دیده می شود اما در حقیقت از 2 ورودی و 6 بازار مجزا در درون ساختمانش، تشکیل شده است و با تمام شدن هر بازار، گردشگران به یک هشتی می رسند که در آن آبخوری و نیمکتی برای استراحت وجود دارد.
بازار رضا مشهد درسال 1355 به دستور محمدرضا پهلوی و در دو طبقه احداث شد. طبقه اول در دو راهروی طولانی، پر است از انواع و اقسام چیزهایی که می توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید؛ از انگشترهای عقیق، فیروزه و نقره گرفته تا انواع عطر، ادویه جات، نبات، سجاده و تسبیح و از همه مهم تر زرشک و زعفران، سوغات های اصلی مشهد. در طبقه دوم هم علاوه بر کارگاه‌های کوچک صنایع دستی، طلاکاری، انگشترسازی و فیروزه تراشی، چند آتلیه عکاسی هم به چشم می خورد که هنوز به همان شیوه قدیمی، شما را در مقابل پرده ای از حرم امام رضا (ع) قرار می دهند و عکستان را ظاهر می کنند. شاید این عکاسی را بتوان یکی از نوستالژی ترین جاذبه های مشهد دانست.
ساعت کار بازار رضا مشهد از 9 صبح تا 22 شب می باشد. برای اطلاع از وضعیت بازار در روزهای تعطیل، می توانید با شماره تلفن بازار رضا مشهد تماس بگیرید.

عکس بنفشه ذاکری

بنفشه ذاکری

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

خرید ، بازار

برچسب ها