روستای چرمله علیا کرمانشاه

روستا
عکس روستای چرمله علیا کرمانشاه

وقتی نام کرمانشاه را می‌شنویم، بیستون یا طاق بستان به عنوان مکان‌های دیدنی این استان در ذهن ما نقش می‌بندد. اما واقعیت چنین است که علاوه بر آثار تاریخی، موقعیت جغرافیایی کرمانشاه این استان را به یک مکان کم‌نظیر و دوست‌داشتنی تبدیل کرده است. روستاهای این استان محیط ایده‌آلی برای سیر در طبیعت محسوب می‌شوند و جاذبه زیادی دارند.
روستای چرمله علیا کرمانشاه یکی از روستاهای سرسبز این استان است که در فاصله 23کیلومتری شهر سقز قرار دارد. چرمله علیا یک خطه کوهستانی به حساب می‌آید که زمستان‌هایش سرد و خشک و بهار و تابستانش بس معتدل و دلچسب است.
پیشینه روستای چرمله علیا را بر اساس قدیمی‌ترین اثر تاریخی موجود در آن، یعنی حمامی که اکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا دوره قاجار تخمین زده‌اند. اهالی چرمله علیا از طریق کشاورزی، دامداری و تولید صنایع دستی مثل قالی روزگار می‌گذرانند. لبنیات چرمله علیا بسیار مرغوب است و حتی می‌توان به عنوان سوغات آن‌ها را خریداری کرد.
ارتفاعات بدر و پریشان و آبشاری که از این ارتفاعات جاری است از جمله مکان‌های دیدنی این روستاست که دید بسیار خوبی به طبیعت چرمله علیا دارد. اگر زمان حضور شما با عروسی یا آیین‎‌های سنتی مثل جشن سده همراه شود، خوش‌شانس خواهید بود. زیرا مراسم‌های آیینی با شور و حال خاصی برگزار می‌شود که تماشای آن خالی از لطف نیست. به طور کل اگر تصمیم گرفتید در استان کرمانشاه سفر کنید، توقف در این روستا یا سایر روستاهای زیبای کرمانشاه را از یاد نبرید.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، روستا

برچسب ها