روستای پیران کرمانشاه

روستا
عکس روستای پیران کرمانشاه

زیر پای خود را نگاه کنید. مواظب باشید پایتان نلغزد. بسیار دلهره‌آور و در عین حال هیجان‌انگیز است. 150 متر آبشار سه طبقه و صخره که دامن زیبای عروسان را یادآوری می‌کند. صدای آب را می‌شنوید. چه شکوه و عظمتی دارد. این آبشار طویل و زیبا با نام محلی، «ریژآو» یا «پیران» به نام روستایی که در آن قرار گرفته، بلندترین آبشار ایران است.
روستای پیران کرمانشاه، روستایی سرسبز در ده کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب است که آبشار پیران تنها یکی از دیدنی‌های آن به حساب می‌آید. به یمن وجود آب‌وهوای خوش منطقه، مردم از این موهبت الهی بهره برده‌اند و باغداری را به عنوان پیشه اصلی خود برگزیده‌اند. باغ‌های زیادی در پیران وجود دارد که عمده محصولاتشان گوجه سبز، انجیر و گردو می‌باشد. علاوه بر باغداری، پیرانی‌ها در بافت انواع گلیم با طرح‌های کردی نیز خبره‌اند و در سفر به پیران می‌توانید از گلیم‌های زیبایشان، سوغات تهیه کنید.
بهار و تابستان، زمانی که هنوز سرما چیره نشده، بهترین فصل برای سفر به روستای دیدنی پیران است. علاوه بر آبشار پیران، مقبره احمد بن اسحاق، نقش آنوبانی‌نی، کوهستان دالاهو، قلعه زیج منیژه و همچنین مجموعه چهارده سرابی از دیگر جاذبه‌های تاریخی روستای پیران و اطراف آن به حساب می‌آید. در جنوب روستا رودخانه پر آب و زیبای الوند قرار دارد. کوچه‌های قدیمی پیران با نهرهای آب جاری در آن با درختان قدیمی چنار، تبریزی و گردو، خود جاذبه‌ای دلنشین است. در سفر به کرمانشاه تماشای روستای دیدنی پیران را از دست ندهید.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، روستا

برچسب ها