روستای پاوه کرمانشاه

روستا

شهر پاوه کرمانشاه را ماسوله گیلان می‌نامند. شاید دلیلش توجه بیشتر ما به شمال و ناشناخته بودن مناطق غربی کشورمان است. در غیر این صورت شاید ماسوله را پاوه گیلان می‌نامیدیم. پاوه قدمتی بیش از 3000 سال دارد. شهر به صورت پلکانی ساخته شده است. به طوری که پشت‌بام یک خانه، حیاط خانه‌ ارتفاع بالاتر به حساب می‌آید. به این جهت آن را هزار ماسوله می‌خوانند.
پاوه از شهرهای شمالی استان کرمانشاه است که در شهرستان پاوه و منطقه اورامانات قرار دارد. فاصله پاوه تا شهر کرمانشاه نیز حدود 126 کیلومتر می‌باشد. علاوه‌ بر ساختار جالب خانه‌ها، طبیعت سرسبز و دل‌انگیز پاوه انسان را مبهوت می‌کند.
اماکن گردشگری پاوه شامل موزه مردم‌شناسی، مسجد جامع شهر که بر خرابه‌های آتشکده زرتشتیان ساخته شده، مجسمه پیرمردوک که تنها مکان آن باقی‌مانده، قلعه پاسگه در 10 کیلومتری، غار قوری قلعه در 28 کیلومتری و مکان‌های تاریخی دیگر در فواصل دورتر است.
جاهای دیدنی پاوه به اماکن تاریخی ختم نمی‌شود. بخش اعظم دیدنی‌های پاوه به طبیعت زیبای شهر و روستاهای اطراف مربوط می‌شود. ییلاق ویمیر، سراب هولی، جاده گردشگری در نیشه، ییلاق سردره، پارک طبیعی کویمکال، دره خانقاه وگلال، آبشارهای مختلف و روستاهایی مثل روستای هجیج پاوه، ساتیاری، خانقاه، دشه، داریان و نودشه از جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده زیبای پاوه و اطراف آن به حساب می‌آید.
جدای از زیبایی‌های روستای پاوه کرمانشاه خوب است بدانید که کباب‌های این شهر و شیرینی‌هایش بسیار معروف و لذیذ می‌باشند. همچنین از صنایع دستی و محصولات کشاورزی، باید به عنوان سوغات شهر پاوه یاد کرد که می‌توانید از بازار پاوه تهیه کنید. تماشای این شهر و اطراف آن را دست کم نگیرد. برای اینکه یک دل سیر از پاوه لذت ببرید، حتماً زمان کافی برای آن بگذارید.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، روستا

برچسب ها