روستای شالان کرمانشاه

روستا
عکس روستای شالان کرمانشاه

روستای شالان در 140 کیلومتری کرمانشاه قرار دارد. محصور شدن این روستا با ارتفاعات دالاهو، بانه‌ریز و زنگ‌علیان، آب و هوای سرد در پاییز و زمستان و آب و هوای خنک و مطبوع در بهار و تابستان را به ارمغان آورده است. رودخانه‌ الوند در جنوب این روستا جریان دارد و طبیعت روستای شالان کرمانشاه را غنای بیشتری بخشیده است.
مردمان شالان در این آب و هوای خوش به زراعت، زنبورداری، باغداری و دامداری مشغول بوده‌اند و حاصل دستان هنرمندشان صنایعی مثل جاجیم، موج، گیوه و توپ‌دوزی می‌باشد که می‌توان به عنوان سوغات این روستا به یادگار تهیه کرد. یکی از مناسبت‌های تماشایی روستای شالان کرمانشاه مراسم دف‌زنی و اجرای موسیقی در دوازدهم ماه ربیع‌الاول است که توسط دراویش اهل حق برگزار می‌شود و بسیار دیدنی می‌باشد.
ویرانه‌های قصر یزدگرد، پادشاه ساسانی، قدیمی‌ترین اثر تاریخی این روستا به حساب می‌آید و در نزدیکی آبشار پیران قرار دارد. علاوه بر این می‌توان به مساجد و بقاع متبرکه‌ای مثل مسجد عبدالله بن عمر، مقبره ابودجانه و مقبره بابا شیخ اشاره کرد که اکثراً به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد. برخی از این بناها در دوره‌ قاجار مورد بازسازی قرار گرفت. اگر به کرمانشاه سفر کردید برای بازدید از این روستا تردید نکنید. جدای از آثار باستانی، طبیعت بهار و پاییز شالان واقعاً تماشایی است.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، روستا

برچسب ها