روستای داریان کرمانشاه

روستا
عکس روستای داریان کرمانشاه

گمان می‌کنم که ما با یاد کردن از طبیعت و زیبایی کشورهای خارجی و حسرت خوردن، به کشور خودمان کم‌لطفی می‌کنیم یا شاید به اندازه کافی از شکوهش آگاه نیستیم. یکی از استان‌هایی که روستاهای فوق‌العاده سرسبز و دل‌انگیزی دارد، کرمانشاه می‌باشد. برای نمونه روستای داریان کرمانشاه را ذکر می‌کنم. داریان مثل تکه‌ای از بهشت است که لطافت و سرسبزی کم‌نظیری دارد. این روستا در دامنه کوه شاهو از رشته‌کوه البرز جای گرفته است.
واژه داریان به زبان هورامانی به معنای لبریز و سیراب از آب است و الحق این نام برازنده‌ این مکان می‌باشد. چشمه‌ها و آبشارهای فراوان، این خطه را سرشار از آب و سرسبزی کرده است. کشاورزی، دامداری و باغداری پیشه داریانی‌ها می‌باشد.
از مکان‌های دیدنی روستای داریان کرمانشاه می‌توان به قله نور، چشمه‌های پر آبی مثل هانه چرمه، آبشارهای بلند و خروشان همچون ویشه، دریاچه سد داریان و جاذبه‌های دیگر مثل آسیاب‌های قدیمی، غار و قلعه اشاره کرد.
هرچند زمستان داریان نیز زیباست اما اگر با سرما مشکل دارید، بهار، پاییز و تابستان این روستا را از دست ندهید. در فصل بهار هوای داریان بسیار مطبوع، تابستان دلپذیر و پاییز خنک و پر از رنگ است. اگر در پاییز گذارتان به داریان افتاد، فراموش نکنید که از انارهایش که شهرت زیادی دارند، سوغات تهیه کنید. در صورتی‌ که قصد سفر به استان کرمانشاه را دارید، حتماً سیر و سیاحت در روستاهای این استان را در برنامه خود بگنجانید. مطمئن باشید ضرر نمی‌کنید.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

دسته ها

دیدنی ، روستا

برچسب ها