مسجد عمادالدوله کرمانشاه

اماکن مذهبی
عکس مسجد عمادالدوله کرمانشاه

مسجد عمادالدوله کرمانشاه یکی از اماکن دیدنی این شهر به حساب می‌آید. ساخت مسجد نزدیک به 150 سال پیش در دوره قاجار صورت گرفت. والی غرب ایران در آن زمان یعنی امامقلی عمادالدوله فرمان ایجاد این مسجد را صادر کرد و این مسجد به اسم خودش نامگذاری شد. از لحاظ موقعیت مکانی، مسجد عمادالدوله بسیار پراهمیت است. از سه وجه به سه مکان مهم شهر یعنی بازار زرگرها، بازار بزازها و مسجد جامع منتهی می‌شود.
سبک معماری مسجد عمادالدوله کرمانشاه به گونه‌ای می‌باشد که 4 ایوان و دو درب ورودی دارد. ایوان جنوبی، مهمترین ایوان است زیرا یکی از ورودی‌های مسجد و ورودی شبستان در آن قرار گرفته و کف ایوان مفروش به سنگ مرمر است. همچنین در این بخش تزئینات و کاشی‌کاری‌های بسیار ارزشمندی به چشم می‌خورد.
مسجد عمادالدوله مزین به یک برج ساعت نیز می‌باشد که در ایوان شمالی، نزدیک به یک حوض کوچک و درب فرعی مسجد می‌توان آن را نظاره کرد. ایوان غربی و شرقی را کاملاً مشابه و قرینه یکدیگر ساخته‌اند و در آن‌ها حجره‌هایی در نظر گرفته بودند که اکنون به عنوان حوزه علمیه امام صادق(ع) از آن استفاده می‌شود. در صورتی که به معماری اسلامی علاقه داشته باشید و یا در نظر شما نیز هنر کاشی‌کاری هنرمندان ایرانی مسحورکننده و بی‌نظیر است، حتماً از مسجد عمادالدوله کرمانشاه بازدید کنید.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

برچسب ها