مسجد آقاشیخ هادی جلیلی کرمانشاه

اماکن مذهبی
عکس مسجد آقاشیخ هادی جلیلی کرمانشاه

بنای اولیه مسجد آقاشیخ هادی جلیلی کرمانشاه در سال 1185 در دوره زندیه، توسط شفیع خان زند ساخته شد. هدف او از ساخت چنین مسجدی که در اصل اولین مسجد کرمانشاه به حساب می‌آید، آوردن روحانی بزرگ زمان خود یعنی ملاعبدالجلیل جلیلی به مسجد بود. در 1295 نواده این روحانی بزرگ بانی بازسازی مسجد شد. سپس سمت پیش‌نمازی به شیخ هادی جلیلی رسید. در سال 1353 پسر شیخ هادی مجدد بنا را بازسازی کرد و مسجد به نام آقاشیخ هادی جلیلی شناخته شد. شیخ هادی جلیلی در دوره خود یکی از روحانیون بزرگ شهر کرمانشاه بود که همراه عالمان دیگر دست به ساخت حوزه علمیه کرمانشاه نیز زد.
مسجد در مرکز شهر کرمانشاه و در محله قدیمی فیض‌آباد قرار گرفته و طی عملیات‌های راه‌سازی به شکل میدان درآمده است. در حال حاضر مسجد شیخ هادی مسجد فعال به حساب می‌آید و اداره آن با پسر شیخ هادی جلیلی می‌باشد که اکنون بسیار مسن است.
اگر در نزدیکی‌های مرکز شهر باشید، مناره‌های مسجد آقاشیخ هادی جلیلی کرمانشاه را از چندین کوچه آن طرف‌تر هم خواهید دید. شما می‌توانید علاوه بر بازدید از مسجد آقاشیخ هادی، در کوچه‌های قدیمی محله فیض‌آباد قدم بزنید و گذر زمان را در تغییر و تحول خانه‌ها لمس کنید.

عکس معصومه قدیریان

معصومه قدیریان

مسیریابی از طریق:

159 نفر در لیست علاقه مندی قرار داده اند

برچسب ها